Najlepsze filmy 2024 roku na bis: Substancja (ASP)
NAJLEPSZE FILMY 2024 ROKU NA BIS:
SUBSTANCJA (reż. Coralie Fargeat)
czwartek, 23 stycznia 2025, godz. 20.30
Aula Akademii Sztuk Pięknych (Plac Matejki 13)
Ze względu na ogromne zainteresowanie, zapraszamy 23 stycznia do auli Akademii Sztuk Pięknych na kolejny pokaz filmu Substancja, który zdobył siódme miejsce w rankingu widzów na najlepsze filmy 2024 roku. To wielowymiarowa satyra na współczesny kult młodości, która nikogo nie pozostawia obojętnym.
Do 6 stycznia widzowie głosowali na najlepsze filmy minionego roku. Pierwszych siedem tytułów z rankingu widzów powróciło do Kina Pod Baranami w ramach przeglądu Najlepsze filmy 2024, który potrwa od 10 do 16 stycznia. Ze względu na ogromne zainteresowanie filmem Substancja (#7 widzów), zapraszamy na dodatkowy pokaz, który odbędzie się w czwartek, 23 stycznia, o godzinie 20.30 w programowanej przez nas auli Akademii Sztuk Pięknych (Plac Matejki 13).
Szalona odwaga w stylu Davida Cronenberga ubrana w ironiczną formę Quentina Tarantino. Substancja Coralie Fargeat to film, który wstrząsnął publicznością festiwalu w Cannes, skąd wyjechał z nagrodą za scenariusz.
Oburzająca, szokująca i prowokująca do zastanowienia produkcja opowiada o starzejącej się gwieździe (Demi Moore). Dojrzała celebrytka, chcąc zatrzymać upływ czasu i odzyskać dawną sławę, sięga po nielegalny lek, który - według dostawcy - ma zamienić ją w młodszą, lepszą wersję samej siebie (Margaret Qualley).
Oburzająca, szokująca i prowokująca do zastanowienia produkcja opowiada o starzejącej się gwieździe (Demi Moore). Dojrzała celebrytka, chcąc zatrzymać upływ czasu i odzyskać dawną sławę, sięga po nielegalny lek, który - według dostawcy - ma zamienić ją w młodszą, lepszą wersję samej siebie (Margaret Qualley).
czwartek, 23 stycznia
RANKING WIDZÓW KINA POD BARANAMI:
#1. PERFECT DAYS | PERFECT DAYS
(Wim Wenders) JP/DE 2023, 123’
#2. BIEDNE ISTOTY | POOR THINGS
(Yorgos Lanthimos) IE/GB/US 2023, 141’
#3. ANATOMIA UPADKU | ANATOMIE D'UNE CHUTE
(Justine Triet) FR 2023, 150'
#5. PRZESILENIE ZIMOWE | THE HOLDOVERS
(Alexander Payne) US 2023, 133’
#6. STREFA INTERESÓW | ZONE OF INTEREST(Alexander Payne) US 2023, 133’
(Jonathan Glazer) GB/PL/US 2023, 105’
#7. SUBSTANCJA | THE SUBSTANCE
(Coralie Fargeat) FR/US/GB 2024, 140’
#8. CHALLENGERS | CHALLENGERS
(Luca Guadagnino) US 2024, 131’
#9. LA CHIMERA | LA CHIMERA
(Alice Rohrwacher) IT/FR/CH 2023, 133’
#10. JUTRO BĘDZIE NASZE | C'È ANCORA DOMANI
(Paola Cortellesi) IT 2023, 118’
RANKING ZESPOŁU KINA POD BARANAMI:
#1. PRZESILENIE ZIMOWE | THE HOLDOVERS(Alexander Payne) US 2023, 133’
#2. STREFA INTERESÓW | ZONE OF INTEREST
(Jonathan Glazer) GB/PL/US 2023, 105’
#3. ANATOMIA UPADKU | ANATOMIE D'UNE CHUTE
(Justine Triet) FR 2023, 150'
#4. PERFECT DAYS | PERFECT DAYS
(Wim Wenders) JP/DE 2023, 123’
#5. BIEDNE ISTOTY | POOR THINGS
(Yorgos Lanthimos) IE/GB/US 2023, 141’
#6. DIUNA: CZĘŚĆ DRUGA | DUNE: PART TWO
(Denis Villeneuve) USA/CA 2024, 166'
#7. CHALLENGERS | CHALLENGERS
(Luca Guadagnino) US 2024, 131’
#8. DOBRZY NIEZNAJOMI | ALL OF US STRANGERS
(Andrew Haigh) GB/US 2023, 105’
#9. DZIKI ROBOT | WILD ROBOT
(Chris Sanders) US 2024, 101’
#10. KONKLAWE | CONCLAVE
(Edward Berger) US 2024, 121’
BILETY:
30 zł (normalny)
25 zł (ulgowy)
22 zł (klubowy/senior)
25 zł (ulgowy)
22 zł (klubowy/senior)
O FILMIE:
SUBSTANCJA | THE SUBSTANCE
(Coralie Fargeat) FR/US/GB 2024, 140’ MFF w Cannes 2024: Złota Palma - najlepszy scenariusz, Udział w konkursie głównym
Jeden z najgłośniejszych tytułów tegorocznego konkursu w Cannes to przede wszystkim triumf Demi Moore, dla której rola starzejącej się celebrytki, Elizabeth Sparkle, stanowi przełom w karierze. Substancja dowodzi także, że body horror jest gatunkiem, który za sprawą reżyserek (m.in. Lucile Hadžihalilović, Julii Ducournau czy Rose Glass) dostał potężny zastrzyk świeżej krwi. Akcja filmu Coralie Fargeat rozgrywa się w świecie wymagającym od kobiet, by stawały się coraz „lepszą wersją siebie” i goniły wyśrubowane standardy piękna. Dlatego kiedy Sparkle, gwiazda fitnessu, kończy 50 lat, szefowie stacji, w której ma swój program, postanawiają wymienić ją na młodszą trenerkę. Zdruzgotana i upokorzona, otrzymuje jednak ofertę od laboratorium – otrzyma tytułową substancję, dzięki której stanie się młodsza, piękniejsza i perfekcyjna w każdym calu. Czy starzejąca się kobieta może odrzucić taką szansę? Film Fargeat to satyra na Hollywood. W pełnej czarnego humoru Substancji odbija się doświadczenie wielu aktorek budujących karierę na kapitale urody. Ale ten body horror jest też bezbłędny w dużo głębszych diagnozach rzeczywistości, w której zewnętrzne oczekiwania, uwewnętrzniona nienawiść do siebie, przemysł urody i branża rozrywkowa bez końca dyscyplinują kobiece ciała i dusze.
(Coralie Fargeat) FR/US/GB 2024, 140’ MFF w Cannes 2024: Złota Palma - najlepszy scenariusz, Udział w konkursie głównym
Jeden z najgłośniejszych tytułów tegorocznego konkursu w Cannes to przede wszystkim triumf Demi Moore, dla której rola starzejącej się celebrytki, Elizabeth Sparkle, stanowi przełom w karierze. Substancja dowodzi także, że body horror jest gatunkiem, który za sprawą reżyserek (m.in. Lucile Hadžihalilović, Julii Ducournau czy Rose Glass) dostał potężny zastrzyk świeżej krwi. Akcja filmu Coralie Fargeat rozgrywa się w świecie wymagającym od kobiet, by stawały się coraz „lepszą wersją siebie” i goniły wyśrubowane standardy piękna. Dlatego kiedy Sparkle, gwiazda fitnessu, kończy 50 lat, szefowie stacji, w której ma swój program, postanawiają wymienić ją na młodszą trenerkę. Zdruzgotana i upokorzona, otrzymuje jednak ofertę od laboratorium – otrzyma tytułową substancję, dzięki której stanie się młodsza, piękniejsza i perfekcyjna w każdym calu. Czy starzejąca się kobieta może odrzucić taką szansę? Film Fargeat to satyra na Hollywood. W pełnej czarnego humoru Substancji odbija się doświadczenie wielu aktorek budujących karierę na kapitale urody. Ale ten body horror jest też bezbłędny w dużo głębszych diagnozach rzeczywistości, w której zewnętrzne oczekiwania, uwewnętrzniona nienawiść do siebie, przemysł urody i branża rozrywkowa bez końca dyscyplinują kobiece ciała i dusze.
ZWIASTUN:
Repertuar:
Czwartek 23 stycznia // Thursday, January 23