kpb

Letnie Tanie Kinobranie 2020: tydzień 3

LETNIE TANIE KINOBRANIE
14. wakacyjny festiwal filmowy
w Kinie Pod Baranami
3 lipca - 27 sierpnia 2020

 

TYDZIEŃ 3. (17 - 23 lipca): T jak TAJEMNICA

 

// KINOBRANIE - 14. Summer Film Festival at Kino Pod Baranami
July 3 - August 27, 2020

 


 

T jak tęsknota w biały dzień i białą noc. T jak tropikalna dżungla Ameryki Południowej. T jak thriller. T jak Terrence Malick. T jak tajemniczo piękna Penélope Cruz. T jak pan T. Po prostu: T - jak tajemnica.


W piątek, 17 lipca rozpoczynamy trzeci tydzień wakacyjnego festiwalu filmowego Letnie Tanie Kinobranie. Tym razem, w kinie panować będzie tajemnica – mroczna, zagadkowa, skłaniająca do zadawania niewygodnych pytań. Na ekranie m.in.: Brad Pitt, Jessica Chastain, Sean Penn, Florence Pugh, Ana de Armas, Daniel Craig, Chris Evans, Jamie Lee Curtis, Ingvar Sigurðsson, Joaquin Phoenix, Edward Norton. Bilety w cenie 9 zł.

 
Filmy z trzeciego tygodnia Kinobrania nie oferują łatwych rozwiązań skomplikowanych kryminalnych zagadek. Krążą po świecie pełnym znaków zapytania, w którym sekrety z przeszłości spowite są mgłą zapomnienia, osobliwe rytuały odprawiane są w ukryciu, a rządzące się swoimi prawami, ekscentryczne społeczności izolują się od świata by wprowadzać w życie pokręcone idee. Drobne i wielkie tajemnice unoszą się nad prezentowanymi tytułami, dosypując do tegorocznego lata szczyptę magii.


Terrence Malick, reżyser-filozof, w swoim głośnym filmie Drzewo życia dotyka odwiecznych tajemnic, łącząc rodzinny dramat z metafizycznym traktatem o wszechświecie, życiu, śmierci, grzechu i Bogu. Ze sprawami ostatecznymi mierzy się Niebo istnieje... naprawdę, oparte na prawdziwej historii chłopca, który po ratującej życie operacji zaczyna dzielić się niesamowitymi opowieściami o swoim pobycie w… niebie. Pełen intrygujących pytań na temat istoty człowieczeństwa jest film Ona Spike’a Jonze’a, w którym samotny pisarz (Joaquin Phoenix) wchodzi w złożoną relację z komputerowym systemem operacyjnym o głosie Scarlett Johansson.

 
Osobliwa, przepełniona tajemnicą jest wizja życia rodzinnego w filmie Kieł Yorgosa Lanthimosa, wpisywanego w nurt „greckiej nowej fali”. Odizolowana od świata rodzina funkcjonuje według własnych, dziwacznych reguł. Zmienia znaczenie słów, odwraca porządek społeczny i wypełnia życie niepokojącymi rytuałami przejścia. Osobliwe obrzędy pojawiają się także w filmie Midsommar. W biały dzień Ariego Astera, pełnym nawiązań do kultury krajów skandynawskich oraz nagrodzonym na Festiwalu Sundance Monosie Alejandro Landesa, portretującym ukrywający się w górach oddział dzieci-żołnierzy.

 
Wśród gatunków filmowych nietrudno jest wskazać ten szczególnie zainteresowany tajemnicą. Podczas trzeciego tygodnia Kinobrania, na ekranie pojawi się kilka kryminałów, na czele z przebojowym Na noże. Ta klasyczna opowieść spod znaku „kto zabił?” zyskuje w ujęciu Riana Johnsona nową energię, przewrotność oraz znakomitą obsadę, w której znaleźli się m.in. Daniel Craig, Chris Evans, Ana de Armas, Jamie Lee i Don Johnson. Do amerykańskiego kina noir nawiązuje Edward Norton, stojący po obu stronach kamery w filmie Osierocony Brooklyn – adaptacji osadzonej w mrocznym Nowym Jorku lat 50. powieści Jonathana Lethema o prywatnym detektywie cierpiącym na uciążliwy zespół Tourette’a. O kryminał ociera się też najnowsze dzieło Asghara Farhadi’ego Wszyscy wiedzą, w którym zaginięcie nastoletniej Irene uruchamia lawinę nieoczekiwanych zdarzeń. W rolach głównych: Javier Bardem i Penélope Cruz.


Świat szpiegów odsłania przed widzami Kinobrania film Tajemnice Joan, w którym pewna niepozorna angielska staruszka o twarzy Judy Dench zostaje oskarżona o zdradę i działalność na rzecz wrogiego mocarstwa w czasie zimnowojennych napięć. Tajemnica stanowi także centralny element islandzkiego filmu Biały, biały dzień Hlynura Pálmasona, reżysera pamiętnych Zimowych braci. Jego główny bohater (Ingvar Sigurðsson) to pogrążony w żałobie po stracie żony policjant, odkrywający zaskakujące sekrety swojej ukochanej.

 
Podczas trzeciego tygodnia Kinobrania nie zabraknie głośnych, polskich produkcji, niedawno goszczących w kinowym repertuarze. Zmagania artysty z zakłamanym systemem PRL-u przedstawia Pan T. Marcina Krzyształowicza. Ta przepełniona absurdem i surrealizmem historia ze znakomitym Pawłem Wilczakiem w roli tytułowej, osadzona jest w powstającej z powojennych ruin Warszawie roku 1953, nad którą wisi widmo tajemniczego zamachu na nowiutki Pałac Kultury i Nauki. We współczesności rozgrywa się Supernova – zwięzły, lecz napakowany emocjami portret dzisiejszej Polski, pełnej nierówności i buzującego buntu, który w każdej chwili może wybuchnąć z pełną siłą. Dynamicznie rozwijająca się fabuła konsekwentnie odkrywa przed widzem kolejne sekrety swoich bohaterów oraz dostarcza potężnej dawki adrenaliny. Do listy rodzimych tytułów można dopisać również najnowsze dzieło Romana Polańskiego, czyli zrealizowany we Francji film Oficer i szpieg odnoszący się do „sprawy Dreyfusa” - głośnej afery szpiegowskiej z końca XIX wieku, w której manipulacje i uprzedzenia skutecznie utrudniały dotarcie do prawdy.

 
„T jak Tajemnica” to także tytuł specjalnej kolekcji, dostępnej od 17 lipca w wirtualnej sali Kina Pod Baranami, na www.e-kinopodbaranami.pl. Zestaw składa się z siedmiu filmów oferujących międzynarodowe ujęcie tematu tajemnicy, która bywa tragiczna w skutkach, może doprowadzić do prawdziwej katastrofy, ale też otoczyć film aurą niesamowitości i mistycyzmu. Od 17 do 23 lipca bilety na filmy tej kolekcji po 9 zł!

 
Listę filmów otwiera propozycja z Japonii, Asako. Dzień i noc – uwodzicielski melodramat, w którym na drodze do wielkiej miłości staje pewien sekret z przeszłości. Izrael reprezentuje Fokstrot Samuela Maoza – pełen absurdalnego humoru dramat rodzinny z wojną w tle, a Hiszpanię kryminał Stare grzechy mają długie cienie, w którym para detektywów stara się rozwiązać zagadkę zaginięcia dwóch młodych dziewczyn. Kolekcja obejmuje dwie produkcje z Półwyspu Apenińskiego: Neapol spowity tajemnicą, przedstawiający losy patolożki, która wikła się w kłopoty za sprawą okultystycznego rytuału oraz The Place – kolejny film twórcy Dobrze się kłamie w miłym towarzystwie, rozgrywający się wokół postaci tajemniczego mężczyzny, oferującego swoim klientom spełnienie marzeń. W zestawie znalazła się także południowoamerykańska produkcja W objęciach węża będąca hipnotyzującą wyprawą do serca amazońskiej dżungli oraz jeden z najbardziej tajemniczych polskich filmów ostatnich lat, czyli Wieża. Jasny Dzień. Jagody Szelc (film prezentowany z angielskimi napisami).

 
Wakacyjny festiwal Letnie Tanie Kinobranie to nie tylko tradycyjne projekcje kinowe, ale również seanse pod gwiazdami w przestrzeni renesansowego Pałacu pod Baranami oraz akcja Zbieraj KINO (osiem obejrzanych filmów to jeden bilet gratis). Po emocjonujących pokazach filmowych, na widzów czekać będzie strefa relaksu z wygodnymi leżakami na tarasie Kina.

 
Seanse w kinie odbędą się z zachowaniem wszystkich zaleceń sanitarnych. Na terenie Kina rozmieszczone są punkty odkażania rąk, a w salach kinowych dostępne jest co drugie miejsce. Podczas wizyty w kinie nosimy maseczki zakrywające usta i nos. 

 

BILETY: 9 zł
Z wyjątkiem 5 STRZAŁÓW W 10 (5 hitów po 10 zł)
- filmy oznaczone ikonką

Zbieraj KINO!
Każdy obejrzany film w ramach festiwalu to jeden stempel.
8 stempli to 1 bilet gratis na film festiwalu!
Nie dotyczy seansów online.


Filmy w oryginalnych wersjach językowych z polskimi napisami.
Wybrane polskie i zagraniczne filmy również z angielskimi napisami.


W Pizzerii Vicenti (wszystkie lokalizacje) - dla widzów Kinobrania (za okazaniem biletu kinowego) - 15% zniżki.

 
Oficjalny hasztag festiwalu: #Kinobranie2020

Jesteś poza Krakowem? Weź udział w Kinobraniu online!
Dodatkowe tytuły zebrane w cykle tematyczne dostępne będą na
www.e-kinopodbaranami.pl.

 

PROGRAM:

TYDZIEŃ 3. (17-23 lipca): T jak TAJEMNICA

BIAŁY, BIAŁY DZIEŃ | A WHITE, WHITE DAY | HVÍTUR, HVÍTUR DAGUR
(Hlynur Pálmason) IS/DK 2019, 109’
IS (with English subtitles)

sobota, 18 lipca, g. 16.15 // Saturday, July 18, 4.15 p.m.
wtorek, 21 lipca, g. 15.45 // Tuesday, July 21, 3.45 p.m.
środa, 22 lipca, g. 18.00 // Wednesday, July 22, 6 p.m.
czwartek, 23 lipca, g. 13.30 // Thursday, July 23, 1.30 p.m.


DRZEWO ŻYCIA | THE TREE OF LIFE
(Terrence Malick) US 2011, 138'
EN

piątek, 17 lipca, g. 21.45 // Friday, July 17, 9.45 p.m.
niedziela, 19 lipca, g. 13.30 // Sunday, July 19, 1.30 p.m.
środa, 22 lipca, g. 13.00 // Wednesday, July 22, 1 p.m.
czwartek, 23 lipca, g. 18.30 // Thursday, July 23, 6.30 p.m.


KIEŁ | KYNODONTAS
(Yorgos Lanthimos) GR 2009, 96'
GR

poniedziałek, 20 lipca, g. 15.30 // Monday, July 20, 3.30 p.m.
wtorek, 21 lipca, g. 13.00 // Tuesday, July 21, 1 p.m.
środa, 22 lipca, g. 18.45 // Wednesday, July 22, 6.45 p.m.

 

LIGHTHOUSE | THE LIGHTHOUSE
(Robert Eggers) CA/US 2019, 109’
EN 

poniedziałek, 20 lipca, g. 21.15 // Monday, July 20, 9.15 p.m.
wtorek, 21 lipca, g. 21.15 // Tuesday, July 21, 9.15 p.m.



MIDSOMMAR. W BIAŁY DZIEŃ | MIDSOMMAR
(Ari Aster) US 2019, 147'
EN/SE

sobota, 18 lipca, g. 13.00 // Saturday, July 18, 1 p.m.
poniedziałek, 20 lipca, g. 17.30 // Monday, July 20, 5.30 p.m.

środa, 22 lipca, g. 20.30 // Wednesday, July 22, 8.30 p.m.
czwartek, 23 lipca, g. 13.00 // Thursday, July 23, 1 p.m.


MONOS | MONOS
(Alejandro Landes) AR/NL/DE/SE/CO/UY 2019, 102'
ES/EN

niedziela, 19 lipca, g. 21.45 // Sunday, July 19, 9.45 p.m.
poniedziałek, 20 lipca, g. 13.00 // Monday, July 13, 1 p.m.
wtorek, 21 lipca, g. 13.30 // Tuesday, July 21, 1.30 p.m.



NA NOŻE | KNIVES OUT
(Rian Johnson) US 2019, 130’
EN

piątek, 17 lipca, g. 13.00 // Friday, July 17, 1 p.m.
niedziela, 19 lipca, g. 15.45 //
Friday, July 19, 3.45 p.m.
wtorek, 21 lipca, g. 20.45 // Tuesday, July 21, 8.45 p.m.
środa, 22 lipca, g. 15.15 // Wednesday, July 22, 3.15 p.m.


NIEBO ISTNIEJE... NAPRAWDĘ | HEAVEN IS FOR REAL
(Randall Wallace) US 2014, 100'
EN 

piątek, 17 lipca, g. 16.15 // Friday, July 17, 4.15 p.m.
sobota, 18 lipca, g. 13.30 //
Saturday, July 18, 1.30 p.m.
niedziela, 19 lipca, g. 19.15 // Sunday, July 19, 7.15 p.m.
poniedziałek, 20 lipca, g. 16.00 // Monday, July 20, 4 p.m.


OFICER I SZPIEG | J'ACCUSE
(Roman Polański) FR/IT 2019, 132’
FR 

piątek, 17 lipca, g. 18.00 // Friday, July 17, 6 p.m.
niedziela, 19 lipca, g. 13.00 // Sunday, July 19, 1 p.m.

poniedziałek, 20 lipca, g. 21.45 // Monday, July 20, 9.45 p.m.
czwartek, 23 lipca, g. 16.15 // Thursday, July 23, 4.15 p.m.


ONA | HER
(Spike Jonze) US 2013, 120'
EN

sobota, 18 lipca, g. 22.15 // Saturday, July 18, 10.15 p.m.
niedziela, 19 lipca, g. 18.30 // Sunday, July 19, 6.30 p.m.
poniedziałek, 20 lipca, g. 13.30 // Monday, July 20, 1.30 p.m.
wtorek, 21 lipca, g. 15.15 // Tuesday, July 21, 3.15 p.m.


OSIEROCONY BROOKLYN | MOTHERLESS BROOKLYN
(Edward Norton) US 2019, 144’
EN

piątek, 17 lipca, g. 18.30 // Friday, July 17, 6.30 p.m.
niedziela, 19 lipca, g. 16.15 // Sunday, July 19, 4.15 p.m.

wtorek, 21 lipca, g. 17.45 // Tuesday, July 21, 5.45 p.m.


PAN T. | MISTER T.
(Marcin Krzyształowicz) PL 2019, 105’
PL (with English subtitles)

piątek, 17 lipca, g. 15.45 // Friday, July 17, 3.45 p.m.
sobota, 18 lipca, g. 15.45 // Saturday, July 18, 3.45 p.m.
czwartek, 23 lipca, g. 19.00 // Thursday, July 23, 7 p.m.


PARASITE | GISAENGCHUNG
(Bong Joon-ho) KR 2019, 132'
KR (with English subtitles)

środa, 22 lipca, g. 21.15 // Tuesday, July 22, 9.15 p.m.
czwartek, 23 lipca, g. 21.15 //
Thursday, July 23, 9.15 p.m.

 

PORTRET KOBIETY W OGNIU | PORTRAIT DE LA JEUNE FILLE EN FEU
(Céline Sciamma) FR 2019, 119’
FR

piątek, 17 lipca, g. 21.15 // Friday, July 17, 9.15 p.m.
sobota, 18 lipca, g. 21.15 // Saturday, July 18, 9.15 p.m.
niedziela, 19 lipca, g. 21.15 // Sunday, July 19, 9.15 p.m.


SUPERNOVA | SUPERNOVA
(Bartosz Kruhlik) PL 2019, 78'
PL

 

 

sobota, 18 lipca, g. 20.30 // Saturday, July 18, 8.30 p.m.
środa, 22 lipca, g. 13.30 // Wednesday, July 22, 1.30 p.m.
czwartek, 23 lipca, g. 21.45 // Thursday, July 23, 9.45 p.m.


TAJEMNICE JOAN | RED JOAN
(Trevor Nunn) GB 2018, 110'
EN

sobota, 18 lipca, g. 18.00 // Saturday, July 18, 6 p.m.
wtorek, 21 lipca, g. 18.15 // Tuesday, July 21, 6.15 p.m.

środa, 22 lipca, g. 16.15 // Wednesday, July 22, 4.15 p.m.


WSZYSCY WIEDZĄ | TODOS LO SABEN
(Asghar Farhadi) ES/FR/IT 2018, 132'
ES/EN/CAT

piątek, 17 lipca, g. 13.30 // Friday, July 17, 1.30 p.m.
sobota, 18 lipca, g. 18.30 // Saturday, July 18, 6.30 p.m.
wtorek, 21 lipca, g. 18.15 // Tuesday, July 21, 6.15 p.m.
czwartek, 23 lipca, g. 15.45 // Thursday, July 23, 3.45 p.m.

 

E-KINOBRANIE - FILMY DO ZOBACZENIA ONLINE
od 17 lipca na e-kinopodbaranami.pl

 
ASAKO NOC I DZIEŃ | NETEMO SAMETEMO
(Ryûsuke Hamaguchi) JP/FR 2018, 119’
JP
FOKSTROT | FOXTROT
(Samuel Maoz) IL/CH/DE/FR 2017, 113’
HE
NEAPOL SPOWITY TAJEMNICĄ | NAPOLI VELATA
(Ferzan Özpetek) IT 2017, 113’
IT
STARE GRZECHY MAJĄ DŁUGIE CIENIE | LA ISLA MÍNIMA | MARSHLAND
(Alberto Rodríguez) ES 2014, 105’
ES
THE PLACE | THE PLACE
(Paolo Genovese) IT 2017, 105’
IT
W OBJĘCIACH WĘŻA | EL ABRAZO DE LA SERPIENTE | EMBRACE OF THE SERPENT
(Ciro Guerra) CO/VE/AR 2015, 125’
ES/PT/DE/CA
WIEŻA. JASNY DZIEŃ. | WIEŻA. JASNY DZIEŃ.
(Jagoda Szelc) PL 2017, 111’ PL
Film dostępny również w wersji z angielskimi napisami.

 

Bookmark and Share

archiwum