kpb

20. Tydzień Kina Hiszpańskiego

20. TYDZIEŃ KINA HISZPAŃSKIEGO
- nowa data wydarzenia
25 czerwca - 2 lipca 2020
Kino Pod Baranami


Planowany pierwotnie na marzec Tydzień Kina Hiszpańskiego został odwołany, ze względu na zamknięcie wszystkich kin w Polsce. Krakowska edycja przeglądu odbędzie się w Kinie Pod Baranami w dn. 25 czerwca - 2 lipca, z zachowaniem obostrzeń sanitarnych.


Kino Pod Baranami, już po raz 20. zaprasza w filmową podróż przez Półwysep Iberyjski, od centrum stołecznego Madrytu, przez Kraj Basków, po Katalonię i Andaluzję! W programie hiszpańskie hity kasowe, kameralne filmy artystyczne oraz zdobywcy prestiżowych nagród na międzynarodowych festiwalach.


Tydzień Kina Hiszpańskiego to jedyne w Polsce wydarzenie poświęcone wyłącznie kinematografii słonecznej Hiszpanii. To prawdziwe święto kina dla widzów zakochanych w słońcu, podróżach oraz hiszpańskim języku i kulturze.


Hiszpańskie kino znane jest z poczucia humoru, o czym dobitnie przekonają się uczestnicy 20. edycji Tygodnia Kina Hiszpańskiego. Mistrzowie gatunku z Półwyspu Iberyjskiego zaproszą wszystkich widzów w szaloną podróż w poszukiwaniu zaginionego złota (Taksówką na Gibraltar), ostrzegą przed skutkami nagłego wzbogacenia (Gdybym był bogaty) oraz ukażą kulisy pewnej karnawałowo-narkotycznej afery (Bo pójdzie z dymem). Wypełnione śmiechem i radością seanse, uzupełni filmowa odpowiedź na niecodzienne pytanie: Jak zostać cesarzem?


Siłę hiszpańskiego kina gatunkowego zaprezentuje również kryminał Detektyw Areta, zrealizowany przez José Luisa Garci, który po niemal czterdziestu latach powraca do postaci słynnego prywatnego detektywa, Germana Arety. Swoje trzy grosze dorzuci zrealizowany z rozmachem dramat historyczny Póki trwa wojna. Ta nakręcona przez Alejandro Amenábara (Inni, W stronę morza) opowieść o losach wybitnego pisarza i filozofa, Miguela de Unamuno, buduje złożony portret Hiszpanii w czasach dyktatury generała Franco.


W programie przeglądu znalazły się także różnorodne adaptacje, takie jak zrealizowane na podstawie powieści Rafaela Azcony Po europejsku. Ta energetyzująca opowieść o szalonych wakacjach, przenosi widzów na Ibizę końca lat 50., z jej wciągającym wirem imprez, organizowanych przez dobrze sytuowanych wczasowiczów. Inny rodzaj strategii adaptacyjnej reprezentuje balansujący na granicy dramatu i komedii Gryplan, będący filmową wersją sztuki teatralnej Ignasiego Vidala. Jego trzej bohaterowie – byli koledzy z pracy – toczą ze sobą przejmujące dyskusje, nierzadko przemieniające się w prawdziwe awantury, ujawniające ich prawdziwą twarz. Warto w tym miejscu wspomnieć również o remaku włoskiego filmu Przestanę, kiedy zechcę. Bohaterami Mam to pod kontrolą – jednego z największych hiszpańskich hitów 2019 roku – są wykładowcy akademiccy, którzy po wynalezieniu wprawiającego w znakomity nastrój witaminowego koktajlu, ruszają na podbój świata nielegalnych używek.


20. Tydzień Kina Hiszpańskiego oferuje także pełne emocji spojrzenie na wyzwania codzienności i uniwersalne problemy, dotykające nie tylko mieszkańców Półwyspu Iberyjskiego. Listę tego typu produkcji otwiera zwycięzca ostatniego Festiwalu Filmów Hiszpańskojęzycznych w Maladze, film Dni, które nadejdą. Jego młodzi bohaterowie, zaskoczeni ciążą i perspektywą pojawienia się w ich życiu dziecka, muszą stanąć twarzą w twarz ze swoimi marzeniami oraz dojrzeć w przyspieszonym tempie. O dorosłości sporo wie Ana, główna bohaterka dzieła Mikela Rueda, Życie zaczyna się po czterdziestce. Choć ma męża, dwoje dzieci, psa, piękny dom z ogrodem i dobrą pracę, wyraźnie szuka czegoś jeszcze. Czy tym brakującym elementem okaże się nastoletni Eric, poznany na randkowym czacie? Intrygujące pytania o prawdę, winę i przeżywanie żałoby zadaje Litus Daniego de la Ordena, którego tytułowy bohater ginie samobójczą śmiercią. Kilka miesięcy później, jego brat organizuje spotkanie towarzyskie, którego pretekstem są tajemnicze listy pozostawione przez zmarłego.


Organizatorzy przeglądu zarezerwowali w programie specjalne miejsce dla debiutantów – nowych, młodych i utalentowanych twórców, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę z hiszpańską kinematografią. Taką postacią jest z pewnością Luciia Alemana, której Niewinność stanowi osobisty portret małej walencjańskiej wioski i pewnej wysportowanej nastolatki, która marzy o wyrwaniu się z rodzinnych stron. Marzenie o ucieczce spełnił za to Edu, jeden z bohaterów debiutanckiej Kapeli Roberta Bueso. Po powrocie do swojej małej ojczyzny z okazji ślubu brata, mężczyzna zaczyna jednak czuć silną potrzebę odzyskania utraconego czasu oraz powrotu do przeszłości, którą zostawił, wyjeżdżając z kraju.


Wisienką na hiszpańskim torcie, która z pewnością przypadnie do gustu wszystkim wielbicielom filmów animowanych, jest Buñuel w labiryncie żółwi Salvadora Simó Busoma. Pierwowzorem tej, nagrodzonej na licznych festiwalach, animacji jest komiks Fermina Solisa, w którym autor przedstawia okoliczności powstania pierwszego i jedynego filmu dokumentalnego w karierze Luisa Buñuela Ziemia Hurdów (znanego także jako Ziemia bez chleba).

 


BILETY:
24 zł (normalny)
17 zł (ulgowy/senior)
Karnet (15 filmów): 180 zł

 

Zniżka dla słuchaczy kursów w Instytucie Cervantesa!
Za okazaniem legitymacji Instytutu - bilet na pokaz w cenie 15 zł

UWAGA! Zakupione na marzec bilety zachowują ważność!
Szczegółowe informacje dla posiadaczy biletów dostępne poniżej
.


PROGRAM:

 

czwartek, 25 czerwca

19.15 TAKSÓWKĄ NA GIBRALTAR | TAXI A GIBRALTAR
(Alejo Flah) ES/AR 2019, 92’ (napisy PL & EN)

21.15 PÓKI TRWA WOJNA | MIENTRAS DURE LA GUERRA
(Alejandro Amenábar) ES 2019, 107’


piątek, 26 czerwca

19.15 TAKSÓWKĄ NA GIBRALTAR | TAXI A GIBRALTAR
(Alejo Flah) ES/AR 2019, 92’ (napisy PL & EN)
[seans dla posiadaczy marcowych biletów]

21.15 PÓKI TRWA WOJNA | MIENTRAS DURE LA GUERRA
(Alejandro Amenábar) ES 2019, 107’
[seans dla posiadaczy marcowych biletów]


sobota, 27 czerwca

18.00 DNI, KTÓRE NADEJDĄ | LOS DIAS QUE VENDRAN
(Carlos Marques-Marcet) ES 2019, 94’

19.15 DNI, KTÓRE NADEJDĄ | LOS DIAS QUE VENDRAN
(Carlos Marques-Marcet) ES 2019, 94’
[pierwszeństwo dla posiadaczy marcowych biletów]

20.15 GDYBYM BYŁ BOGATY | SI YO FUERA RICO
(Álvaro Fernández-Armero) ES 2019, 98’

21.15
GDYBYM BYŁ BOGATY | SI YO FUERA RICO
(Álvaro Fernández-Armero) ES 2019, 98’
[pierwszeństwo dla posiadaczy marcowych biletów]


niedziela, 28 czerwca

16.00 GRYPLAN | EL PLAN
(Polo Menárguez) ES 2019, 80’ (napisy PL & EN)

17.30 GRYPLAN | EL PLAN
(Polo Menárguez) ES 2019, 80’ (napisy PL & EN)
[pierwszeństwo dla posiadaczy marcowych biletów]

18.00 BUÑUEL W LABIRYNCIE ŻÓŁWI
| BUÑUEL EN EL LABERINTO DE LAS TORTUGAS
(Salvador Simó Busom) ES 2018, 76’

19.15 BUÑUEL W LABIRYNCIE ŻÓŁWI
| BUÑUEL EN EL LABERINTO DE LAS TORTUGAS
(Salvador Simó Busom) ES 2018, 76’
[pierwszeństwo dla posiadaczy marcowych biletów]

20.15 JAK ZOSTAĆ CESARZEM | LOS JAPÓN
(Álvaro Díaz Lorenzo) ES 2019, 91’

21.15 JAK ZOSTAĆ CESARZEM | LOS JAPÓN
(Álvaro Díaz Lorenzo) ES 2019, 91’
[pierwszeństwo dla posiadaczy marcowych biletów]

 

poniedziałek, 29 czerwca

18.00 NIEWINNOŚĆ | LA INOCENCIA
(Lucía Alemany) ES 2019, 92’ (napisy PL & EN)

19.15 NIEWINNOŚĆ | LA INOCENCIA
(Lucía Alemany) ES 2019, 92’ (napisy PL & EN)
[pierwszeństwo dla posiadaczy marcowych biletów]

20.15 DETEKTYW ARETA | EL CRACK CERO
(José Luis Garci) ES 2019, 122’

21.15 DETEKTYW ARETA | EL CRACK CERO
(José Luis Garci) ES 2019, 122’
[pierwszeństwo dla posiadaczy marcowych biletów]

 

wtorek, 30 czerwca

18.00 PO EUROPEJSKU | LOS EUROPEOS
(Víctor García León) ES 2020, 89’ (napisy PL & EN)

19.15 PO EUROPEJSKU | LOS EUROPEOS
(Víctor García León) ES 2020, 89’ (napisy PL & EN)
[pierwszeństwo dla posiadaczy marcowych biletów]

20.15 KAPELA | LA BANDA
(Roberto Bueso) ES 2019, 87’ (napisy PL & EN)

21.15 KAPELA | LA BANDA
(Roberto Bueso) ES 2019, 87’ (napisy PL & EN)
[pierwszeństwo dla posiadaczy marcowych biletów]
 

środa, 1 lipca

18.00 LITUS | LITUS
(Dani de la Orden) ES 2019, 85’

19.15 LITUS | LITUS
(Dani de la Orden) ES 2019, 85’
[pierwszeństwo dla posiadaczy marcowych biletów]

20.15 BO PÓJDZIE Z DYMEM | ANTES DE LA QUEMA
(Fernando Colomo) ES 2019, 96’

21.15 BO PÓJDZIE Z DYMEM | ANTES DE LA QUEMA
(Fernando Colomo) ES 2019, 96’
[pierwszeństwo dla posiadaczy marcowych biletów]

 


czwartek, 2 lipca

18.00 MAM TO POD KONTROLĄ | LO DEJO CUANDO QUIERA
(Carlos Therón) ES 2019, 98’

19.15 MAM TO POD KONTROLĄ | LO DEJO CUANDO QUIERA
(Carlos Therón) ES 2019, 98’
[pierwszeństwo dla posiadaczy marcowych biletów]

20.15 ŻYCIE ZACZYNA SIĘ PO CZTERDZIESTCE | EL DOBLE MÁS QUINCE
(Mikel Rueda) ES 2019, 104’ (napisy PL & EN)

21.15
 
ŻYCIE ZACZYNA SIĘ PO CZTERDZIESTCE | EL DOBLE MÁS QUINCE
(Mikel Rueda) ES 2019, 104’ (napisy PL & EN)
[pierwszeństwo dla posiadaczy marcowych biletów]


 

INFORMACJE DLA POSIADACZY MARCOWYCH BILETÓW

Bilety zakupione na seanse marcowe zachowują ważność na analogiczne seanse (ten sam tytuł, ten sam dzień tygodnia) w datach czerwcowych.

Prosimy o przybycie do nas z marcowymi biletami i udanie się prosto do sali oznaczonej na bilecie.
Z biletami na seanse o 19.15 i o 21.00 można uczestniczyć w seansach planowanych w nowym terminie o godzinach - odpowiednio - 19.15 i 21.15.


uwaga: jeśli masz bilet na pokazy planowane pierwotnie na 20 marca, czyli filmy:
Taksówką na Gibraltar
Póki trwa wojna

- możesz je wykorzystać tylko w piątek, 26 czerwca.
Jeżeli na bilecie na powyższe filmy Twój numer miejsca (nie rzędu) jest parzysty (2, 4, 6, 8) - udaj się do Sali Niebieskiej (II piętro),
a jeśli Twój numer miejsca (nie rzędu) jest nieparzysty (1, 3, 5, 7, 9) - udaj się do Sali Czerwonej (I piętro).


Prosimy o zwrócenie uwagi na następujące informacje:
- seanse planowane pierwotnie o godz. 21.00 - odbędą się o godz. 21.15.


Istnieje możliwość zwrotu biletów, jeśli nowy termin wydarzenia nie pozwala w nim uczestniczyć.
Kontakt: kasa@kinopodbaranami.pl

 

 

SPOT:

 

Organizatorem Tygodnia Kina Hiszpańskiego jest Agencja Promocji Mañana we współpracy z Ambasadą Królestwa Hiszpanii, Biurem Radcy ds. Turystyki Ambasady Hiszpanii w Polsce, Instytutem Cervantesa w Warszawie i Instytutem Cervantesa w Krakowie.

Bookmark and Share

archiwum