kpb

Spotkania Filozoficzne: Zupełnie nowy testament (przedpremiera!)

wtorek, 15 grudnia 2015
godz. 18.00



Wraz z Instytutem Filozofii Uniwersytetu Jagiellońskiego zapraszamy na kolejne Spotkanie Filozoficzne w Kinie Pod Baranami. Na ekranie - przedpremierowo - nominowana do Złotego Globu komedia Zupełnie Nowy Testament. Po seansie zachęcamy do wzięcia udziału w dyskusji inspirowanej tematyką filmu.

Zupełnie Nowy Testament prezentowany był na festiwalu w Cannes (sekcja Quinzaine des réalisateurs), a później otwierał piętnastą edycję wrocławskich Nowych Horyzontów. Komedia Jaco Van Dormaela (Mr. Nobody, Ósmy dzień) z Benoît Poelvoorde (Nic do oclenia), Yolande Moreau (Serafina) i legendarną Catherine Deneuve w rolach głównych jest bezpretensjonalnie zadanym pytaniem o obecność Boga i granice jego możliwości. To pełna humoru i żartów sytuacyjnych historia… Boga i jego zbuntowanej córki, która przeciwstawia się absurdalnym metodom panowania nad światem uskutecznianym przez ojca.

Spotkania Filozoficzne, organizowane we współpracy z Instytutem Filozofii UJ, są okazją do rozmowy o filozofii, kulturze i kinie. Celem spotkań jest spojrzenie na najnowsze światowe premiery z pogłębionej perspektywy. Najbliższe spotkanie odbędzie się 20 stycznia 2016. Pokażemy na nim odkrycie tegorocznego festiwalu w Cannes, film Syn Szawła László Nemesa.

BILETY:
18 zł
(normalny) | 14 zł (ulgowy) | 12 zł (senior)


O FILMIE:

ZUPEŁNIE NOWY TESTAMENT
LE TOUT NOUVEAU TESTAMENT 
reż. Jaco Van Dormael, Belgia/Francja/Luksemburg, 113' (premiera: 1 stycznia 2016)

Złote Globy 2016 - nominacja: najlepszy film obcojęzyczny
Belgijski kandydat do Oscara 2016
MFF w Cannes 2015: sekcja Quinzaine des réalisateurs, oficjalna selekcja
Europejskie Nagrody Filmowe 2015: najlepsza scenografia
- nominacja: najlepsza komedia europejska

Gdzie mieszka Pan Bóg?

W Brukseli. Z rodziną, którą tyranizuje. Największą przyjemność sprawia mu bezmyślne oglądanie telewizji, dokuczanie żonie i wymyślanie praw, które coraz bardziej komplikują ludziom życie. Do czasu. Jego córka Ea nie może go już znieść i postanawia się zbuntować. Wykrada ojcu z komputera hasła i wszystkie tajemnice, dzięki którym będzie mogła urządzić świat zupełnie od nowa.

Belg nie jest ani bezczelny, ani przesadnie strachliwy – po prostu rozpływa się w możliwościach, które daje mu zabawa "świętą" ikonografią. Michał Walkiewicz, filmweb

Van Dormaelen stawia absurdalnie wiele kluczowych pytań, nie sugerując jednocześnie zbyt wielu odpowiedzi, i wychodzi od tak absurdalnych założeń, że nie sposób ulec magii tego filmu. Bartosz Sadulski, onet.film


ZWIASTUN:

Bookmark and Share

archiwum